Facebook
   
  Haefland 12
  6441PA Brunssum
  Tel. 045 - 521 25 84
  Fax. 045 - 521 35 76
  info@noelsautoschadecenter.nl
   
   
  Intake en Expertise
   
  7 STAPPENPLAN
   
arrow STAP 1 Aanmelden
   
 

Het aanmelden van schade gebeurt vaak door middel van een telefoontje. Is uw auto nog rijdbaar, dan vragen wij u om even langs te komen en een afspraak te maken. Als de auto niet meer rijdbaar is, dan halen wij deze direct op met onze bergingsdienst en wordt er vervangend vervoer voor u geregeld.

Een maal bij ons bedrijf aangekomen nemen wij uw gegevens en de gegevens van de auto op. Wanneer u uw kentekenpapieren en de groene kaart meeneemt, hebben wij snel de juiste gegevens bij de hand voor het maken van een expertise. Voorlopig nemen wij nog handmatig de schade aan uw auto op, waarna wij snel een juiste calculatie maken. Binnen enkele minuten weten wij uw schadebedrag, wat wij verder nodig hebben voor de afhandeling met uw verzekeringsmaatschappij.

   
arrow STAP 2 Demontage montage
   
 

Wanneer de auto eenmaal in reparatie is, worden allereerst door een medewerker de kapotte onderdelen gedemonteerd. Overige delen welke gedemonteerd moeten worden, ten behoeve van de reparatie, worden ook van de auto gehaald, waarna deze allen worden opgeborgen in ons magazijn.
De Kapotte delen welke niet meer gebruikt worden, worden door ons bewaard, waarna deze op den duur worden afgevoerd voor recycling. De te vernieuwen oderdelen worden besteld en bij de overige, nog te gebruiken delen gevoegd. Al naar gelang de reparatie wordt begonnen met de plaatwerzaamheden, of gaat de auto naar de afdeling voorbewerking.

   
arrow STAP 3 Plaatwerk
   
 

Afhankelijk van de schade wordt de auto op de speciaal ingerichte richtvloer gezet, of op een van de andere compleet ingerichte werkplekken. De maatvoering van het chassis wordt gecontroleerd middels ons maatsysteem en indien er afwijkingen worden geconstateerd  t.o.v. de fabrieksmaten, wordt de auto gericht. De plaatwerker beslist of de vitale onderdelen wel of niet vervangen moeten worden. Het vakmanschap zal in deze dus bepalend zijn voor de keuze van herstel of vervanging.
Vaak is het technisch en economisch gezien beter een deel te herstellen dan vernieuwen. Wanneer de maatvoering correct is, de plaatwerker de te vernieuwen onderdelen heeft vervangen en de overige heeft hersteld, kan de auto naar de voorbewerking.

   
arrow STAP 4 Voorbewerking
   
 

Als het richt- en plaatwerk 100% is, kan er begonnen worden met het voorbewerken van de auto. De te spuiten onderdelen worden geschuurd, eventueel geplamuurd, strak gemaakt, ontvet en klaargezet om in de grondlak te zetten. Allereerst wordt een roestwerende primer gespoten waarna de grondlak wordt aangebracht. Na de droogtijd kan de auto uit de spuitcabine de werkplaat weer in om geschuurd te worden. Na het afplakken kan de auto weer de spuitcabine in om hem te spuiten in de juiste kleur.

   
arrow STAP 5 Spuiten
   
 

Eenmaal in de spuitcabine zal de spuiter d.m.v de kleurcode de juiste lakformule gebruiken om de kleur van de auto aan te maken. Hiervoor beschikt ons bedrijf over een computerweegschaal met alle formules van de voorkomende lakken in de wereld. De milieuvriendelijke lak op waterbasis wordt op de juiste hoeveelheid aangemaakt, waarna de auto gespoten kan worden. Om de glans, krasvastheid en chemische resistentie te waarborgen, wordt een high solid blanke lak aangebracht. Nadat de laatste laklaag is aangebracht, zal de auto in de cabine bij een temperatuur van 60 graden, 45 minuten drogen. Wanneer de auto klaar is na droging kan al het plakmateriaal worden verwijderd, waarna begonnen kan worden met de montage van de auto.

   
arrow STAP 6 Montage
   
 

Alle delen welke gedemonteerd en nog bruikbaar zijn, worden hier, samen met de vernieuwde delen, weer op de auto gemonteerd. Ook het vullen van de airco, het uitlezen van de computer, het recette van de airbags, het uitlijnen van de auto, etc, wordt door ons verzorgd. Uw auto wordt dus vanzelfsprekend wee in optimale conditie gebracht.

   
arrow STAP 7 Eindcontrole en Aflevering
   
 

Na de eindcontrole door een van de medewerkers wordt de auto naar zijn laatste plaats binnen het bedrijf gebracht: de wasplaats. Geen enkele auto wordt afgeleverd zonder eerst grondig te zijn schoongemaakt. Na de was- en poetsbeurt krijgt de reseptie het sein om de klant in kennis te stellen dat de auto weer gereed is.
Bij het ophalen van de auto wordt same met de klant de reparatie summier doorgenomen en daarna kan de klant met een nieuw schadeformulier zijn weg weer vervolgen in zijn eigen vertrouwde auto.

Zorgeloos weer op weg, dankzij Noël's Autoschade Center.